Transformers/Back to the Future by Cavan Scott & Juan Samu

2021. augusztus 27., péntek


Mondjak valami durvát? Csak pár éve láttam először a
Vissza a jövőbe filmeket. Igen, tudom mire gondolsz most, és nem. Nem egy barlangban éltem és igen, volt gyerekszobám. Egyszerűen valahogy elkerült, és egyébként ezen kívül is rengeteg alapfilm van, amit hasonló okokból nem láttam. Mivel azonban ez a feleségem egyik kedvenc filmsorozata, ezért az összeköltözésünk környékén megnéztem vele, és bár valószínűleg sosem leszek akkora fanatikus, az számomra is teljesen magától értetődő, hogy miért van körülötte akkora kultusz. 

Mikor az IDW bejelentette a négy számos Transformers/Back to the Future képregényminit, azért arra nyilván én is felkaptam a fejemet. Elvégre mégiscsak a '80-as évek két meghatározó franchiseáról beszélünk, amiknek ezen a médiumon kívül valószínűleg soha még csak esélye sem lenne találkozni. Az IDW kifejezetten híres ezekről a crossoverekről - volt már Batman/Tini Nindzsa Teknőcök, Transformers vs. Terminator, a legextrémebb pedig talán a Transformers/Én Kicsi Pónim volt, ami amúgy meglepően pozitív fogadtatást kapott. Úgy általánosságban el lehet mondani, hogy az egyébként teljesen eltérő világok keresztmetszetéből jó dolgok szoktak kisülni, és ez szerencsére ezúttal sem volt másképp. 


Miután az Álcák tudomást szereztek az időgépről, Megatron parancsba adta, hogy szerezzék meg azt, épp azelőtt, hogy a Doki elszáguldott volna vele 2015-be. Az ezt követő reggelen Marty legnagyobb meglepetésére egy disztópikus világban ébredt, ahol az Álcák legyőzték az Autobotokat, az emberiséget pedig munkatáborokba zárták, hogy kibányásszák a Föld energon készletét. Valami csúnyán félresiklott a jövőben, így Marty egy Gigawatt nevű Autobot társaságában útra kel, hogy megkeresse a Dokit, és helyreállítsa a tér-idő kontinuumot... 

Bár négy szám szerintem általában kevés egy igazán jó sztori elmeséléséhez, azt kell mondjam, hogy a készítők kihozták ebből a maximumot. A Transformers/Back to the Future igazi fanservice, amit mindkét franchise rajongói imádni fognak. Én külön örültem annak, hogy a robotok közül ezúttal nem Optimus és Megatron került a középpontba, hanem inkább olyan karakterekre fókuszáltak, mint Starscream, Rodimus, Rumble, vagy épp a Constructiconok. Természetesen az alávaló Biffnek is méltó szerep jutott a sztoriban, ugyanis az Álcák egyik munkatáborának vezetője lett. Az egyetlen kihagyott ziccer szerintem, hogy nem szedték elő a G1 Transformers rajzfilmekből ismert Doctor Arkeville-t, aki egyébként teljesen olyan, mint a Back to The Future dokijának gonosz ikertestvére, igazán mókás szituációkat ki lehetett volna ezzel teremteni. 


Bár a crossover világa alighanem a legsötétebb jövőképet tárja elénk, azért ügyeltek rá, hogy inkább a laza hangulat domináljon. Akaratlanul is megmosolyogtam, mikor kiderült, hogy még Marty gördeszkája is egy álcázott robot, és könyörgöm, Gigawatt a kicseszett Deloreanné alakul át! Mi kell még!? Az illusztrációk szintén vérprofik, Juan Samu kifejezetten ráment a rajzfilmszerű stílusra, ami remekül passzol ehhez a crossoverhez. Mindemellett minden adott egy esetleges folytatáshoz, a készítők ügyesen elrejtették az utolsó oldalon az erre utaló jeleket, amiket lehet nem is fog majd mindenki észrevenni. 


Muszáj szót ejtenünk a Hasbro Gigawatt figurájáról is, amit a crossover mellé adtak ki. A dizájn egy az egyben a korábbi Siege Sideswipe figura öntvényére épül, de a részletekben azért rengeteg különbséget fel lehet fedezni. Gigawatt 17 egyszerű lépésben alakítható át a legendás Deloreanné. A fluxuskondenzátor a motorháztető alatt helyezkedik el, ami így robot módban a figura mellkasán díszeleg. Az autó ajtajai felnyithatók, ami szerintem a legkirályabb feature az egészben, ezek kis szárnyakká alakulnak át. Az egyetlen negatívum, hogy a fegyveréhez kapott kis puskatus, ami egy pöcök is egyben a Delorean antennája alatt nem igazán marad a helyén alt mode-ban, de ezt leszámítva ebben az árkategóriában ez az egyik legjobb hivatalos Transformer a piacon. Gigawatt két kiadásban jelent meg, az egyik egy limitált, átlátszó üveggel, illetve a sötétített üveges, ami nekem is van, és ami szerintem sokkal jobban is néz ki. A retró csomagolás mindkettőnél garantált. 


Minél többet olvasok az IDW crossovereiből, annál inkább akarok még belőlük. A Transformers/Back to the Future a lehető legmókásabb keresztezése volt a két franchisenak, bízok benne, hogy lesz még folytatás.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése