Hot Ones csípős szósz teszt

2021. augusztus 25., szerda


Nem tudom ti hogy vagytok vele, de én egyszerűen IMÁDOM a csípős kaját. Az Erős Pistát szimplán kenyérre kenem, a hentesnél direkt úgy kérek kolbászt, hogy a lehető legerősebb legyen, és szinte minden itthon főzős ételnél azon töröm a fejem, hogy vajon mit rakjak bele, amitől lángra kap az arcom. Nemrég ráadásul kiderült, hogy a tengerentúlon is osztoznak a mániámban: A karantén alatt felfedeztem a világ legeslegjobb Youtube műsorát, a Hot Ones című websorozatot, melyben a legkülönbözőbb világhírességeket hívják meg néhány kihívást jelentő falatra. A recept egyszerű és zseniális: A műsorvezető, Sean Evans interjút készít a vendégekkel, miközben csípős szósszal meglocsolt csípősszárnyakat esznek. A leggyengébbtől kezdve haladnak a  legerősebbig, összesen 10 szószt kell túlélnie a bátraknak, akik bevállalták a szereplést. Én mindig remekül szórakozom rajta, ahogy a vendégek könnyektől küszködve, kivörösödött fejjel próbálnak meg válaszolni a kérdésekre, amiket a vége felé már sokan fel sem fognak, annyira szenvednek. Sean ráadásul a legjobb interjúkat készíti, amiket valaha láttam, ugyanis mindig nagyon felkészült, amivel nem csak a nézők, de az interjúztatott sztárok tiszteletét is sikerült már több ízben kivívnia. A műsorban már szerepelt Gordon Ramsay, Steve-O, Johnny Knoxville, Billie Eilish, a Tenacious D, illetve a Marvel filmek színészei közül is páran. A listát sokáig lehetne folytatni, de azt javaslom inkább keressetek rá a a műsorra a Youtube-on, tényleg az egyik legjobb dolog jelenleg az interneten. 


Na de most jön a lényeg: A Hot Ones-ban látható szószok egytől egyig mind megvásárolhatók a heatonist.com-on. A különböző évadokban persze sokat változott a menü, de azért van pár állandó szósz, amik rendszeresen visszatérnek. Jómagam a 14. évad egyik 3-as pakkját rendeltem meg, illetve két másik üveget, ami nem volt szettben (az egyiket a feleségem kívánságára). Az 5-ös csomag így összesen 105 dollárba került, azaz kb. 31.000 Ft-ba, a vámmal együtt úgy 40.000 Ft-ot fizettem összesen. Ez így leírva tagadhatatlanul húzós, viszont azóta kb. minden étkezésnél előkerül valamelyik szósz, és igazából nem bántam meg a rendelést. A Heatonist Facebook oldalán láttam pár aggasztó kommentet, hogy valakinek összetörtek szállítás alatt az üvegek, hozzám szerencsére minden egyben ideért. Az öt szószt igyekeztem sorba állítani az alapján, hogy melyik mennyire nyerte el a tetszésemet, a legrosszabbtól a legjobbig. Lássuk! 

Hot Ones: Eye of the Scorpion
Erősség: 9/10
Összetevők: Skorpió paprika, ecet, repceolaj, fokhagyma, só, skorpió paprika por

Ez a Youtube műsor egyik saját márkás szósza, viszont szerintem közel sem annyira finom, mint a listán szereplő vetélytársai. Az ecet sajnos különösen túl lett tolva, a csípősségen kívül kb. csak azt éreztem. Ugyanakkor tagadhatatlan, hogy teszi a dolgát: Néhány csepp is elég belőle ahhoz, hogy lángra kapjon a fejed, szóval mindenképp óvatosan bánj vele. Ez még csak nem is a legerősebb szósz, ami kapható a Heatonist oldalán, viszont az én ízlésemnek már túl sok, szerintem bőven túl van a kellemes határán. Nem valószínű, hogy újraveszem. 

High River: Tears of the Sun

Erősség: 6/10
Összetevők: Barack/szellem/skorpió paprika pép, alma cider ecet, mangó, papaya, narancs habanero pép, só, barack, víz, cukor, ananász, ananász juice, barna cukor, lime juice, gyömbér, fokhagyma, pirospaprika

Édeskés, savanykás szósz, ami gyanítom, hogy a rengeteg gyümölcs és az ecet kombinációjának köszönhető. Számomra kicsit fanyar, viszont ami leginkább zavar, hogy az állaga túlságosan híg. Alapvetően nem rossz szósz, a csípőssége pont megfelelő, viszont sehogy sem lesz a kedvencem. Nem valószínű, hogy újraveszem.

Cantina Royal Tomasa

Erősség: 4/10
Összetevők: Non-GMO kukorica olaj, csilipaprika, hagyma, fokhagyma, kóser só, zeller, minősített organikus chia por, fekete bors

A Heatonist oldalán kifejezetten ázsiai ételekhez ajánlják ezt a szószt, szóval a kóstolás előtt rendeltem is az egyik kedvenc kínai kajáldámból. Az első falat után azonnal megértettem miért írták ezt, ugyanis ad egy kellemes, borsos löketet a kajának, ami remekül passzol a keleti ízvilághoz. Inkább erősnek mondanám, mint csípősnek, mivel főleg a bors az, ami dominál, főleg a nyelvem hátulján és a torkomban éreztem. Használat előtt mindenképp rázd fel, mert az olaj feljön a tetejére. Ha valahonnan be tudom szerezni vám nélkül, úgy lehet újraveszem, viszont semmiképp sem egy univerzális szósz, ami bármihez illik. 

Mark's Hot Sauce: Barbados Style 
Erősség: 3/10
Összetevők: Forrásvíz, hagyma, friss erős és édes paprika, ananász, mangó, papaya, répa, fehér ecet, mustár, tengeri só, organikus fehérbor ecet, fokhagyma, fűszerek 

Ez volt az a szósz, amit a feleségem választott, és akiről tudni érdemes, hogy egyáltalán nem bírja a csípőset. Sokszor már a KFC csirke is túl erős neki és olyan kajáktól is bekönnyezik, amiknél én konkrétan semmit nem érzek. Az összetevők között található gyümölcsök viszont felkeltették az érdeklődését, és azt kell mondjam, hogy nagyon beletrafált. Íz szempontjából egyértelműen ez a szósz a legfinomabb. Kellemesen selymes, egyáltalán nem olyan édes, mint amire számítottam. A mustár, a gyümölcs és a zöldségek tökéletes harmóniáját zárták az üvegbe, és pont csak annyira csíp, hogy egy kicsit feldobja a kaját. Van viszont egy komoly negatívum, amiért nem kerülhet az első helyre: Felbontás után kb. egy hétig tároltuk hűtőben, és ez idő alatt jelentősen vesztett a csípősségéből. Épp ezért ha ilyet vásárolsz, ajánlott rövid időn belül elfogyasztani. Ennek ellenére tuti újraveszem, tényleg isteni szósz. 

Torchbearer: Honey Badger 
Erősség: 7/10
Összetevők: Alma cider ecet, skorpió paprika, méz, finomított fehér ecet, víz, repceolaj, barna cukor, mustárpor, carolina reaper paprika, cukor, cayenne bors, feketebors, kurkuma, mustármag, fokhagyma, só

Minden kritériumot figyelembe véve ez a legtökéletesebb szósz az ötből, ami olyannyira bejött, hogy egy hét alatt elfogyasztottam az egész üveget. Raktam csirkére, tortilla szendvicsre, salátára, amire csak tudtam. Tökéletesen eltalálták az ecet mennyiségét, ami nagyon megdobja az ízt. Elég csípős, de még éppen élvezhető, és csak nagy ritkán kellett szünetet tartanom a falatozásban, hogy egy kis vízzel enyhítsem az élményt. Nem is kérdéses, hogy újraveszem, elsőosztályú termék. 

Bár tudom, hogy ez a cikk nem teljesen illett bele a blog profiljába, azért remélem tetszett nektek, azt meg pláne, hogy ennek hatására kipróbáltok majd párat a szószok közül. Mindenképp csekkoljátok le a Hot Ones-t a Youtube-on! Legközelebb a szokásos képregénykritikával készülök! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése