Merch Mánia #2

2019. szeptember 15., vasárnap

Akciófigurák. Míg az átlagembernek ezek csak szimpla "játékok", addig egy képregény nerd számára valóságos kincsek és nem ritkán hajlamosak tetemes összegeket elkölteni egy-egy relikviáért. Ez alól én sem vagyok kivétel, szóval jól be is vásároltam a Galaxy Játékáruházban, aminek több üzlete is van a városban, valamint webshopról is van lehetőségetek rendelni. A jövőben sok hasonló cikket tervezek még, szóval hogy a későbbi horror élményektől megkíméljelek titeket, előre szólok, hogy a FIGURÁKAT KI FOGOM BONTANI. Tudom, hogy ez sokaknak szentségtörés, de szerintem elég nehéz úgy cikket írni tárgyakról, hogy azokat nem vizsgálod meg alaposan. Előrebocsátom továbbá azt is, hogy Funko Pop figurákkal elvből nem foglalkozom, ha ilyenekről szeretnél olvasni, akkor sajnos csalódni fogsz. 


Neca Terminator Endoskeleton figura 

Egy korábbi írásomból megtudhattátok, hogy nagy Terminator rajongó vagyok, szóval mindig is vágytam rá, hogy egy T-800-as álljon őrt a polcomon. A minőségben azonban bőven akad pro és kontra egyaránt: A figura kb. 18,5 cm magas, műanyagból készült, a festés igazán élethű, fémes hatást kelt, összességében brutálisan szép és elképesztően részletes. Sajnos viszont mivel tényleg a legkisebb apróságokra is odafigyeltek, a sok kicsi mozgatható alkotóelem bizony nagyon törékeny. Olvastam olyat is, hogy valakinek már azzal sikerült kárt tennie benne, hogy megpróbálta kiszedni a dobozból. Azt tanácsolom, hogy használj ollót a kibontásnál, utána találj egy pozíciót, amiben megáll a figura, és kész, soha többet ne nyúlj hozzá. Az enyémnek, az egyik lapockája már így is önálló életet él, mert persze az is mozgatható, és ha hozzányúlok, a gravitáció hatására úgy működik, mint egy lengőajtó. Sajnos a hozzá kapott fegyver már ferdén került ki a dobozból, + a fent leírtak miatt amúgy sem akartam azzal pepecselni, hogy azzal együtt állítsam ki, mivel a figura amúgy sem túl jó egyensúlyát is felborítja. A negatívumok ellenére még így is azt mondom, hogy 9900 Ft-os áron ennél jobb T-800-ast nem fogsz kapni, tényleg nagyon szemrevaló darab. 



NJ Croce Justice League Batman Bendable figura

21 cm magas, tömör gumiból készült, elpusztíthatatlan darab, a köpeny anyaga műszálas. A végtagjai mérsékelten hajlíthatók, feltételezem valami drót van a belsejében, ami ezt lehetővé teszi. Ha egyszer sikerült beállítani a nekünk tetsző pozícióba, akkor úgy marad. Tisztítása egyszerű, de amúgy sem fogja különösebben a port. A designt a New 52 képregények ihlették, emellett a Liga többi tagjáról is készültek hasonló figurák, sőt, egy csomagban is megvásárolhatók. Egy Flash szintén majdnem a kosárban landolt, viszont szomorúan konstatáltam, hogy rosszul lett felfestve a szeme. Egy 11 000 Ft-os figuránál szerintem ez aligha elfogadható, ha van rá lehetőségetek személyesen vásároljátok meg, hogy véletlen se fogjatok ki gyári hibás darabot. 


Kotobukiya ArtFX New 52 Red Hood figura 

A Kotobukiya figurák már tényleg a gyűjtői kategóriába tartoznak, abszolút csúcsminőség, ennél fogva az áruk is borsosabb. Erre a Red Hood figurára a Westend alsó szintjén található Galaxy vitrinjében lettem figyelmes, de pontosan az ára miatt úgy voltam vele, hogy ez jelenleg nem fér bele a költségvetésbe. Hónapokig látható volt, aztán egyszer csak eltűnt, azt gondoltam valaki más biztos megvásárolta. Mikor bementem az üzletbe rákérdeztem és kiderült, hogy pont az ellenkezője történt: Senki nem vitte el szerencsétlen Jasont, ezért visszaküldték a központba, érdeklődjek náluk mi a helyzet vele. Hazaérve csekkoltam a bolt webshopját, és szerencsére volt még belőle, végül az asszony megunta a tökölést, és megvásárolta. Most jön a legjobb rész: A figura jelenleg 26 000 forintba kerül a Galaxy honlapján, viszont megnéztem máshol is, és kiderült, hogy valójában körülbelül KÉTSZER ENNYIT ÉR. Az Amazonon jelenleg 134 £ a legolcsóbb (kb. 50 000 Ft), mivel MÁR NEM GYÁRTJÁK. A Galaxy webshopján is ezek az utolsó darabok, szóval azt javaslom csapjatok le rá, amíg még lehet, mert ennél csak drágább lesz mindenhol, persze ha egyáltalán még hozzájutsz. A figura egyébként kb 19 cm magas, brutál szép, részletes, szintén New 52 dizájn. A lába mágneses, szóval gyakorlatilag magától "rácuppan" a hozzá kapott kis 1,5 cm-es talp részre, esélytelen, hogy bármi kibillentse az egyensúlyából. 

Ezzel a cikk végéhez érkeztünk, írjátok meg, hogy melyik figura tetszett a legjobban, ha pedig kérdésetek van, keressétek fel a Galaxy Játékáruházak valamelyikét, az eladók jófejek és segítőkészek (A Westendben legalábbis nagyon kedvesek voltak). Szóval abszolút ajánlom őket, ha értelmetlen műanyag kacatokra szórnád el a pénzed, amiket aztán úgyis csak nézegetni fogsz. De mit lehet tenni? Kell ez nekünk, megérdemeljük, kész. Ha bárki beszól, hogy ilyen hülyeségekre költesz, azt javaslom ne keresd többet, nincs szükséged ilyen negatív emberekre az életedben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése